KONSULTANT ŚLUBNY

Kim jest naprawdę i czy w ogóle jest potrzebny.

Długo zwlekałyśmy z tym tematem, aby zgromadzić odpowiednią wiedzę i dzisiaj chyba już nadszedł ten moment, aby podzielić się z Wami swoimi spostrzeżeniami, a także tym, jak oceniają współpracę z nami Pary Młode, które zdecydowały się na zaangażowanie nas do organizacji swojego ślubu i wesela.

Oczywiste jest, że ślub i wesele można zorganizować we własnym zakresie. Jeszcze kilka lat temu przecież nikt by nawet nie pomyślał, że można to zadanie powierzyć w ręce profesjonalistów. Dzisiaj, choć zawód konsultanta jest już w Polsce rozpowszechniony, nadal jednak traktowany jest raczej z dystansem.

Dlaczego?

Bo uważacie, że to niepotrzebny wydatek? Bo macie czas i chcecie zrobić wszystko sami i sprawi Wam to przyjemność? O ile drugi argument do nas przemawia, pierwszy niekoniecznie. Czy faktycznie zatrudnienie konsultanta to wydatek, i to zbyteczny, czy może raczej inwestycja?

Z konsultantem ślubnym jest trochę jak z architektem z nadzorem wykonawczym, którego zadaniem jest na podstawie ugruntowanej i aktualnej wiedzy oraz doświadczenia wybudować stylowy i funkcjonalny dom, w którym klient będzie chętnie i wygodnie mieszkał. Dobry architekt poznaje styl życia klientów i potrafi wsłuchać się w ich oczekiwania i mądrze zarządza ich budżetem.

I tak jest z konsultantem ślubnym. Chodzi przede wszystkim o to, aby zaprojektować uroczystość, którą Para Młoda oraz goście będą celebrować wszystkimi zmysłami i którą będą z przyjemnością wspominać przez wiele lat. Chodzi o to, aby zbudować indywidualną, harmonijną i komfortową przestrzeń do świętowania z bliskimi jednego z najważniejszych i najpiękniejszych wydarzeń w życiu. Chodzi wreszcie o to, aby mając wsparcie doświadczonej osoby zaoszczędzić wiele niepotrzebnych kosztów, czasu i nerwów, koncentrując się na tym, co najważniejsze.


MISS CHERIE Salon Ślubny Tarnów

Konsultant ślubny nie tylko przejmuje na siebie ciężar odpowiedzialności i wszystkie działania związane z przygotowaniami, lecz współpracując z Parą Młodą kilka, a nawet kilkanaście miesięcy, jest stale jej niezależnym, zaufanym i lojalnym doradcą, który na podstawie wiedzy i doświadczenia zarekomenduje najlepsze i najkorzystniejsze rozwiązania oraz wyłącznie sprawdzone firmy. Czasem będzie mediatorem, a nawet powiernikiem osobistych zwierzeń.


My konsultanci wiemy także, jak negocjować warunki współpracy oraz jakie kwestie są istotne do uzgodnienia z lokalem, fotografem czy zespołem, aby uniknąć później frustracji, a ponadto startujemy zdecydowanie z innej pozycji niż klient indywidualny. Mamy porównanie firm działających w branży – i to nie tylko w danym regionie. Na co dzień w swojej pracy analizujemy oferty, porównujemy portfolio różnych firm i aktualne trendy. Szkolimy się, zdobywając dla Was aktualną wiedzę w różnych dziedzinach, aby móc profesjonalnie doradzać. Należymy do branżowych stowarzyszeń i grup – my na przykład do Absolwentek Akademii Pani Spinki – gdzie wymieniamy się doświadczeniami i doradzamy sobie wzajemnie.


Mamy na koncie wiele zorganizowanych przyjęć, podczas kiedy Para Młoda staje przed takim wyzwaniem zazwyczaj po raz pierwszy.


A jak to wygląda z perspektywy Par Młodych?

Myślę, ze trzeba tu koniecznie wspomnieć o mężczyznach, bo oni jednak bardziej sceptycznie podchodzą do naszej pracy niż kobiety. Ci, którzy -choć nie do końca przekonani – kupili nasze usługi, dopiero po wszystkim stwierdzili, że nie mieli pojęcia, że otrzymają tak dużo zaangażowania i wsparcia i że efekt końcowy będzie tak imponujący. A przy tym jeszcze oszczędzili wiele godzin na wyszukiwanie wykonawców (bez pewności, czy to rzeczywiście dobry wybór) i mieli naprawdę czas dla siebie i swoich bliskich podczas przygotowań i samej uroczystości. Zawsze mieli przy boku osobę, do której ze wszystkim mogli się zwrócić. Goście byli zachwyceni. Cóż trzeba więcej? Miód dla naszych uszu – ale po to pracujemy i to ciężko (wiele godzin, najczęściej poza standardowym czasem pracy – choć to nasz wybór), aby nasi klienci byli zadowoleni. Każde pochlebne uwagi są dla nas olbrzymią nagrodą, ale nie będziemy ukrywać, że te od Panów Młodych są dla nas szczególnym wyróżnieniem. Ich żony też wtedy często mogą odetchnąć z ulgą 😊

Miałyśmy klientów, którzy kalkulując koszty, bardzo ostrożnie powierzali nam zakres zadań przy organizacji uroczystości. Bywało tak, że w trakcie przygotowań obowiązków nam nagle przybywało, ponieważ okazywało się, że Para Młoda potrzebuje naszego wsparcia w szerszym zakres niż początkowo zakładała. Na końcu często przyznawali, że szkoda, że jednak nie skorzystali z naszej pełnej oferty. Powody? Różne. Goście wcześniej przyjechali, a oni pochłonięci przygotowaniami do ostatniej chwili, nie mieli dla nich czasu, a w sumie tyle się nie widzieli. Podczas wesela mogli uniknąć aspektów organizacyjnych. Nie pomyśleli o tym czy o tamtym … Chaos podczas zdjęć rodzinnych, z transportem. Każdy ma inne przemyślenia, ale na ogół sprowadzają się one do wniosku , że przy tak gigantycznym finansowo przedsięwzięciu, koszt naszej pracy w stosunku do jej nakładu i efektów, jest naprawdę adekwatny i gdyby jeszcze raz mieli teraz podjąć decyzję, nie wahaliby się nas zatrudnić do kompleksowej organizacji. A jeszcze płatności mogli rozłożyć na dogodne dla siebie transze i wcale nie wyszło tak drogo, jak myśleli. To wszystko miłe.

Ale jak przekonać do takiej decyzji tych, którzy przed taka decyzją dopiero stoją? Może tak:

O ile budując dom bez architekta, można później przemalować ściany, wymienić meble, a nawet sprzedać go i wybudować nowy,

tak tego dnia po prostu już nie da się powtórzyć…

Mamy nadzieję, że przekonałyśmy Was – przyszłych Nowożeńców, że warto rozważać kwestię zatrudnienia konsultanta ślubnego nie zakładając z góry, że jest to zbyteczny koszt, lecz raczej inwestycja w Wasz wielki niepowtarzalny dzień, która niesie ze sobą wymierne korzyści i gwarancję powodzenia.


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *